середа, 18 жовтня 2023 р.

Читай і будь в тренді!


 Анкетування учнів 9–го класу






Ефективність бібліотечно-бібліографічного обслуговування читачів залежить від знання читацьких інтересів. Аналіз інформаційних потреб та запитів читачів сприяє якіснішому формуванню бібліотечного фонду, системному підходу в організації обслуговування читачів.


Не менш важливою формою у вивченні читацьких інтересів є анкетування. Це ще один із методів, який застосовується , зазвичай, для збору орієнтовного матеріалу, обробка якого дозволяє визначити деякі статистичні факти (думку, інтереси, тощо)


Метою анкетування учнів було з’ясувати роль, місце книги і бібліотеки у їхньому житті. Які книги і теми їх цікавлять? Що подобається і що не задовольняє читачів у бібліотеці? Виявити причин зниження читацької зацікавленості серед читачів середньої вікової категорії.






В анкетуванні взяло участь 29 респондентів.

1. Бібліотекар запропонувала опитуваним  розподілити місця між запропонованими джерелами інформації: телебачення, книги, комп’ютер. 

53 % - книга;

42 % - комп’ютер;

5 % - телебачення.

2. 46 % відвідують бібліотеку рідше ніж 1 раз на місяць,

39 % — 1 раз на місяць,

15 % — частіше.

3. Крім шкільної бібліотеки школярі відвідують міські бібліотеки, користуються домашніми бібліотеками.

4. Читацькі інтереси в більшості випадків задовольняються.

5. Тематика книг, що захоплює підлітків:

художня література (детективи, «жахи», пригоди);

науково-популярні (природа, техніка, космос).

6. Анкетування підтвердило бажання учнів читати сучасну літературу, книги жанру ”фентезі”, комікси і т.п.

7. Подобається затишок і простір бібліотечно-інформаційного центру. Хотілося змінити: більше сучасної української літератури.

Отже, дослідження проблеми дитячого читання вказало на необхідність проведення активної роботи з підтримки та популяризації читання. Результати анкетування, аналізу формулярів лягли в основу діяльності бібліотеки в роботі з читачами щодо залучення їх до читання, формування та розвитку їх читацького інтересу.

Поставлені наступні завдання: 

1. Створити привабливе середовище для читача - зручну, комфортну, сучасну бібліотеку і просто місце у школі для неформального спілкування, відпочинку.

2. Впровадити в практику роботи з читачами найефективніші форми і методи популяризації книги і читання, прагнуючи до реалізації стратегічної мети — викликати бажання читати.



Немає коментарів:

Дописати коментар