Анкетування учнів 9–го класу
Ефективність бібліотечно-бібліографічного обслуговування читачів залежить від знання читацьких інтересів. Аналіз інформаційних потреб та запитів читачів сприяє якіснішому формуванню бібліотечного фонду, системному підходу в організації обслуговування читачів.
Не менш важливою формою у вивченні читацьких інтересів є анкетування. Це ще один із методів, який застосовується , зазвичай, для збору орієнтовного матеріалу, обробка якого дозволяє визначити деякі статистичні факти (думку, інтереси, тощо)
Метою анкетування учнів було з’ясувати роль,
місце книги і бібліотеки у їхньому житті. Які книги і теми їх цікавлять? Що
подобається і що не задовольняє читачів у бібліотеці? Виявити причин зниження
читацької зацікавленості серед читачів середньої вікової категорії.
В анкетуванні взяло участь 29 респондентів.
1. Бібліотекар запропонувала опитуваним розподілити місця між
запропонованими джерелами інформації: телебачення, книги, комп’ютер.
53 % - книга;
42 % - комп’ютер;
5 % - телебачення.
2. 46 % відвідують бібліотеку рідше ніж 1 раз на місяць,
39 % — 1 раз на місяць,
15 % — частіше.
3. Крім шкільної бібліотеки школярі відвідують міські бібліотеки,
користуються домашніми бібліотеками.
4. Читацькі інтереси в більшості випадків задовольняються.
5. Тематика книг, що захоплює підлітків:
художня література (детективи, «жахи», пригоди);
науково-популярні (природа, техніка, космос).
6. Анкетування підтвердило бажання учнів читати сучасну літературу, книги
жанру ”фентезі”, комікси і т.п.
7. Подобається затишок і простір
бібліотечно-інформаційного центру. Хотілося змінити: більше сучасної
української літератури.
Отже, дослідження проблеми дитячого читання вказало на необхідність
проведення активної роботи з підтримки та популяризації читання. Результати
анкетування, аналізу формулярів лягли в основу діяльності бібліотеки в роботі з
читачами щодо залучення їх до читання, формування та розвитку їх читацького
інтересу.
Поставлені наступні завдання:
1. Створити привабливе середовище для читача - зручну, комфортну, сучасну
бібліотеку і просто місце у школі для неформального спілкування, відпочинку.
2. Впровадити в практику роботи з читачами
найефективніші форми і методи популяризації книги і читання, прагнуючи до
реалізації стратегічної мети — викликати бажання читати.
Немає коментарів:
Дописати коментар